WIE ZIJN WIJ?
Vanuit onze eigen kennis en ervaring helpen we anderen om eigenaarschap te nemen over hun leerproces. Zo dragen we bij aan nóg beter onderwijs in Nederland.
Studenten als trainers
Al onze trainers zijn zelf nog student. Ze zijn zelf elke dag bezig met leren en snappen de belevingswereld van scholieren en andere studenten als geen ander. In onze interne opleiding van vier maanden leren de trainers alles wat er voor nodig is om Remind-trainer te worden. Allereerst leren zij alle technieken en theorieën uit ons boek toe te passen op hun eigen leerwerk. Ze worden gestimuleerd bewust te kiezen over hoe, wat, waar en waarom ze leren. Daarnaast ontwikkelen ze zich tot bevlogen begeleiders door zich een brede verzameling vaardigheden eigen te maken. Van storytelling tot geheugentechnieken, snellezen tot coachingsvaardigheden en van plannen (en je eraan houden) tot persoonlijke ontwikkeling. Zo zijn al onze trainers het beste voorbeeld van hun boodschap en kunnen ze anderen stimuleren vanuit hun eigen kennis en ervaringen.
Experimenteren
In de afgelopen jaren hebben we ons ingezet om de wetenschappelijke kennis over leren en motivatie praktisch te maken voor leerlingen en studenten. Door steeds nieuwe leertechnieken en strategieën uit te proberen, ontdekten we de waarde van experimenteren met leren. Experimenteren betekent dat je bewust kiest om iets op een bepaalde manier te doen, om te ontdekken hoe je dat vindt en hoe het voor je werkt. Je kunt experimenteren bijvoorbeeld gebruiken om meer aandacht te besteden aan je vrienden, te ontdekken hoe je kunt stoppen met snoozen, te leren hoe je kunt ontdekken wat je later wilt worden of te leren hoe je slimmer en gemotiveerder kunt leren. Sommige experimenten hebben direct effect, maar soms zul je meerdere dingen uit moeten proberen, en ermee moeten oefenen. Eén ding hebben alle experimenten gemeen: jij bepaalt de invulling ervan. Experimenteren is daarom een hele krachtige tool gebleken om onze missie te volbrengen: Onderwijs waarin je eigenaarschap kunt nemen over je leerproces.